Snöröjning, det är action det!

Man är ju en så fruktanvärd son...alltså en fruktanvärt bra son, såklart!

Far min var lite sliten efter några hårda veckor på jobbet men behövde skotta av garagetaket, det är ju klart som fan man hjälper till! Eller hur? I vanliga fall hade jag nog sagt: Nej du gubbe, det kan du glömma! Men då jag råkar veta att jag snart kommer behöva hans hjälp med diverse bestyr var det ju inte läge att säga nej! Det var ju inte heller han som frågade iofs, för inte ska ni tro att någon som är född Nyströmare ber om hjälp med något. Tror aldrig det hänt!? Skulle vara farfar då som man får hjälpa med datorn titt som tätt, men det är bara roligt. Träffar man dom lite oftare! Nu ska han visst ha window 7 på den. Eftersom Windows Vista blivit omordernt har han hört, han är rolig han!

Snöröjingen då, hur gick den? Som en jävla dans!
Först klättrar jag och syrran upp på taket och drar igång. Jag tänkte att det där drar man ju av ganska snabbt, men jag märkte ännu snabbare hur förbannat fel jag hade.


(Ni ser den svarta kanten? Den är en halvmeter från taket ungefär)

Som en räddare i nöden ringer Rönnbäck och frågar efter en LG laddare.
Skit i laddarn, säger jag till han, Elvira kommer och hämtar dig. Här ska skottas tak!
Micke gnäller en del, påstår att han arbetar med det just nu hela dagarna. Jag tvivlar förstås då karln aldrig haft ett jobb och inte vill han ha något heller (har dock ändrat uppfattning om att han är lat efter idag)!

Sagt och gjort, Elvira drar iväg och hämtar honom! Hade det inte varit för honom hade jag nog fanimej skottat ihjäl mig! Det kanske var lite drastiskt, men jag hade inte varit hemma nu iaf!


Micke in action


skottarkungen!

Man blir ju lätt lite törstig när man håller på med detta hårda kroppsarbete!
Tur att man har frugan och styvmor som tar hand om den biten iaf.
Dom skickar efter ungefär halva taket upp en ordentlig fikakorg med bullar, vatten och läsk!


Välbehövlig! Ja jag vet att jag visar halva röven!


Full fart!


Resultatet


Snöhögen, gick upp till taket efter utfört arbete!

Så det har varit en produktiv dag idag! Rätt skönt i efterhand, just när jag var där ville jag ingen annanstans än hem!


Kommentarer
Postat av: elvis

hahahaha vaddå jag och svärmor?! vad jag vet så var inte bettan där och hjälpte till med den där fika korgen...

2010-03-05 @ 06:34:27
URL: http://elvirajo.blogg.se/
Postat av: fredrik

Säg till Tobbe o ringa mig så löser vi en takvärmeslinga till en hyffsad peng, det där verkar på tok för jobbigt!

2010-03-05 @ 16:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0